Pagina's

maandag 29 september 2008

Acupunctuurpuntje voor verdriet


Verdriet is meestal een heel heftige emotie. Natuurlijk kun je ook wel gewoon een beetje verdriet hebben. Daar valt wel mee om te gaan. Maar vaak is er sprake van een groot verdriet, zoals de dood van een geliefde of het verbreken van een relatie. Eigenlijk is er maar een goede manier om daar mee om te gaan en dat is alle tijd nemen om het verdriet te verwerken. De eerste tijd kun je ook werkelijk niets anders doen dan je verdriet verwerken. Maar na een half jaar of een jaar zou je verdriet toch langzaam aan weg moeten zakken en zou je toch weer een normaal leven moeten gaan leiden.

Ik weet wel dat dat misschien alsnog teveel gevraagd is en dat sommig verdriet misschien wel helemaal nooit over gaat.

Toch waag ik het om je een eenvoudige methode te geven om je verdriet een beetje te verlichten. Misschien zal het niet veel zijn. Misschien geeft het je alleen maar een paar momenten op een dag om je er bewust van te zijn dat je je verdriet uiteindelijk los wilt laten.

Een acupunctuurpuntje voor verdriet zit aan de binnenkant van je duimen, op de rand van je nagel (zie plaatje).

Je begint met de buitenkant van je rechterduim op de binnenkant van je linkerduim (bij de nagel) te tikken. je doet dit meteen ook vice versa met je andere duim.

Ondertussen zeg je de volgende formule:

Ik accepteer mezelf en ik hou van mezelf met mijn verdriet vanaf de allereerste keer dat ik dit verdriet heb ervaren en niet heb verwerkt. Ik accepteer dit verdriet en ik laat het nu helemaal en voor altijd los en ik vervang dit verdriet door plezier.

Daarna adem je diep in en uit. Met het gevoel dat je het verdriet loslaat.
Voor meer informatie: www.zondergekheid.nl/emotie

Geen opmerkingen: