Pagina's

vrijdag 31 augustus 2007

Mis mijn waterbed

Ik ben twee weken niet thuis en ik slaap dus niet in mijn eigen bed. Ik heb thuis een ongestabiliseerd waterbed. Het enige nadeel van een waterbed is, dat je op een ander bed niet meer goed slaapt. Ik slaap twee uur langer in een normaal bed en ik wil 's morgens mijn bed niet uitkomen omdat ik gewoon niet goed genoeg geslapen heb. Nu snap ik al die mensen die moeite hebben met uit hun bed komen. Ik ben stijf en gewoon niet wakker als ik opgestaan ben.

Een van de punten waarom ik niet echt goed slaap op een normaal matras, is dat ik telkens om moet draaien, omdat ik niet lekker lig, of omdat ik er stijf van word. Het draaien zelf op een gewoon bed vind ik moeilijker dan op een waterbed. Ik denk dat dat een kwestie van wennen is, want ik hoor juist van mensen die voor het eerst op een waterbed liggen dat ze zo moeilijk om kunnen draaien. Nou ik heb daar ik ieder geval mijn slag in gevonden, als ik mij omdraai in mijn waterbed, gaat het van -floep- en ik lig in één keer goed. Op een normaal matras kan ik dus echt mijn draai niet vinden: ik woel en schuif en draai en kom niet echt lekker op mijn plek. Het is overigens ook bewezen dat mensen op een waterbed veel minder hoeven te draaien dan op een normaal matras. Het wereldrecord stilliggen is op een waterbed gevestigd (1993)!
(Zie www.liefya.nl voor verslag)(http://www.liefya.nl/water.htm#2)

Ik begrijp niet goed hoe al die mensen die op een gewoon matras slapen dat volhouden.

Thuis in mijn waterbed word ik om zes uur wakker. Ik word altijd fit wakker en heb al het halve huishouden gedaan voordat er iemand anders wakker word. Hier kom ik om half negen of negen uur mijn bed uit. -Ik ga er ook wel een uurtje later in, want ik hou niet echt van het bed, ik blijf liever op de bank- En ik kan zo lang blijven liggen als ik wil, maar thuis kan ik ook vaak genoeg blijven liggen als ik zou willen.

Wat is het verschil? Thuis ga ik graag naar bed en kom ik graag mijn bed weer uit. Hier ga ik met tegenzin naar bed, en ik kom er met moeite weer uit. Ik mis mijn waterbed!

Zo. Na dit artikeltje begin ik eindelijk een beetje wakker te worden. Het is nu kwart voor tien. Goedemorgen.

Geen opmerkingen: