Pagina's

vrijdag 10 augustus 2007

Meditatie en Google Adsense

Meditatie en Google Adsense hebben niet zoveel met elkaar te maken. Eigenlijk moet ik dan ook zeggen: over meditatie schrijven en Google Adsense.

Gisteren heb ik hier een artikeltje over mediteren gepubliceerd. Google Adsense past de advertenties aan aan de inhoud van het weblog. Dus vandaag zie ik een advertentie onderaan mijn blog voor Nu-meditatie.nl . Het is een interessante website. Als ik het artikeltje over mediteren niet geschreven had was ik misschien niet op die website gekomen. Mijn conclusie is: schrijf iets over meditatie en Google Adsense vindt leuke websites voor je, die je misschien niet had gevonden als je gewoon gegoogled had. dat geldt natuurlijk ook voor andere onderwerpen. (Alleen mag ik eigenlijk zelf niet op de advertenties klikken, dan wordt ik misschien uit adsense geknikkerd).

Het leuke van van Nu-meditatie.nl is dat het mij helemaal bevestigt in het artikeltje dat ik geschreven had over de resultaten van mediteren. Hier is een kopietje van een stukje van de website:

Wat gebeurt er als je mediteert?
Er gebeurt letterlijk even NIETS in je hele systeem. Er blijft dan zuiver aanwezigheid of gewaarzijn over. Grenzen en verschillen vervagen, veelheid smelt samen tot 1. En dat is precies het moment dat je geluk en verbondenheid op de meest directe manier ervaart. Je kan ook zeggen dat je dan je eigen natuur ervaart.

Hoe zit het met liefde en mediteren?
Veel mensen denken dat meditatie alleen gaat over rust, ontspanning en stoppen met denken. Helaas gaan de meeste meditatietechnieken ook niet verder dan dat. Maar in onze ervaring gaat echte meditatie ook over leven en aanwezig zijn in warme verbondenheid met alles.
Door nu-meditatie te ontdekken, beleef je zèlf waar in al die boeken over geschreven wordt. Liefdevolheid, tederheid en eenheid worden jouw eigen ervaring. Niet alleen tijdens "het meditatieuurtje", maar juist in elk moment van de dag. En daarmee gaat nu-meditatie wat ons betreft verder dan vele andere meditatietradities en ontspanningsmethoden.


Er was ook een leuke ervaring, die mensen misschien helpt om toch maar eens te proberen om te gaan mediteren:

Thomas
Nooit gedacht dat mediteren zoiets normaals is. En dat we daarna gewoon lekker een biertje konden drinken in de Kingfisher, vond ik al helemaal top. Het is echt het meest relaxte avondje van de week.

Geen opmerkingen: