Pagina's

dinsdag 7 augustus 2007

Wortelsapcombinaties

Uit het boek: sapvasten en ontgifting

Als je van wortelsapcombinaties houdt, neem dit dan gerust vaker. (..) Meng wortels met andere groenten, voorla groene groenten omhet zoetgehalte te verminderen of verdun het wortelsap met water. Mixen brengt variatie in de voedingsstoffen die je opneemt.(..) Het is prima om zoete combinaties zoals wortel, biet, appel, watermeloenschil enzovoort te drinken. Er is altijd een moment voor zo'n mix. het hangt helemaal af van je persoonlijke voorkeur en gewoonten. Maar teveel zoete sappen kunnen de bloedsuikerspiegel verlagen. Dit kan leiden tot een bepaalde behoefte aan zoetigheid (...).

Ik drink zelf nogals eens zoete drankjes, maar ik meen dat het juist mijn behoefte aan zoet doet afnemen. Ik denk juist dat mensen die gewend zijn aan suikertroep veel baat kunnen hebben bij het zoet van wortels, bieten en fruit, zodat ze minder suiker hoeven te nemen. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Let dus zelf goed op of je na veel sapjes moe wordt en behoefte aan suiker krijgt. Misschien komt het door een verlaagde bloedsuikerspiegel. Ik heb ooit gehoord dat dit vooral rond een uur of twee kan optreden.

Geen opmerkingen: