Pagina's

dinsdag 28 augustus 2007

Toeval en reactie

Ik zit lekker weer een tijdje op de Veluwe en lees wat boeken.
Wat ik uit de Celestijnse belofte meekrijg is natuurlijk dat liefde de basis van alles is. Maar ook dat je moet letten op toeval. Als je "toevallig" iemand ontmoet heeft dat waarschijnlijk een diepere betekenis, Of als je iemand ontmoet die erg op een vriend of bekende lijkt, moet je er wat mee. Laat diegene niet zomaar verder gaan. Ik vind dat een mooie raadgeving. Daar ga ik in ieder geval op letten.

In het boek de kracht van Kabbala lees ik juist dat je gedrag niet moet bestaan uit reactie, maar dat je zelf pro-actief moet zijn. Dus juist niet reageren op een situatie omdat je je dan laat leven. Dat vind ik ook een zinnige raadgeving.

Botsen die twee raadgevingen niet met elkaar?

In The Secret lezen we dat je je eigen leven creëert. Ik begrijp dat als je je wensen kenbaar hebt gemaakt dat er dan "toevallig" dingen gaan gebeuren die je verder bij je doel brengen.

Hoe weet je nu wat je moet doen? Ik denk: neem de tijd voor meditatie, zorg dat je gelukkig bent en houd de liefde in je leven. Dan is het allemaal een fantastisch avontuur en als je fouten maakt is dat ook precies wat er moest gebeuren.

1 opmerking:

Strijder zei

Ik wilde zeggen, toeval wordt aangetrokken door "de wet van aantrekking" ofwel The Secret...

Maar je zei zelf al: "In The Secret lezen we dat je je eigen leven creëert. Ik begrijp dat als je je wensen kenbaar hebt gemaakt dat er dan "toevallig" dingen gaan gebeuren die je verder bij je doel brengen.."