Pagina's

vrijdag 6 juli 2007

Een stroomstoot door het hele lichaam

Afgelopen dinsdag stond er in de Metro (door Sanne van der Most)een artikel met de volgende titel:
Goede gezondheid door elektriciteit.

Het artikel gaat over elektro-acupunctuur. Uit het artikel blijkt dat elektro-acupunctuur iets heel anders is dan gewone acupunctuur. Ik heb wel eens een paar naalden in mijn lijf gehad, op de betreffenede acupunctuurpunten die wat extra stimulans nodig hadden. Electroacupunctuur schijnt vooral een onderzoeksmethode te zijn. Er wordt een onderzoek gedaan of er een verstoring is van bepaalde organen of lichaamsfuncties. Je lijf wordt aangesloten op een mircro-ampèremeter. Als dat apparaat op tachtig uitslaat, dan is het goed. Na afloop krijg je wat pillen of druppels, bijvoorbeeld de vitamine die jij tekort komt of iets anders. (In dit geval vitamine B6 en B12 en ratelslangdruppels.) Aan het einde van een sessie krijg je overigens wel een een stroomstoot(pijnloos!!) door het hele lichaam, waardoor je er weer een tijdje tegenkunt.

Ik heb even op de site van de elektro-acupuncturist gekeken www.praktijk-vente.nl . Ik zie ook hier dat hij niet echt de acupunctuurpuntjes behandelt, maar dat het meer een diagnose-apparaat is. Ik vraag me toch af of dat klopt. Waarom heet hij dan acupuncturist? Ik lees op een andere site dat elektro-acupunctuur diagnose én behandeling is. Oké.

Overigens krijg je ook met een detox voetenbad een stroomstoot door je lichaam en via je voeten. Ook dan kun je er weer een tijdje tegen. Sommige mensen kunnen het elektische stroompje voelen in hun voeten, tot de knieën of soms zelf tot op de heupen.(Een beetje reclame voor mezelf moet kunnen: detox voetenbad: 345,00 euro-klik op de winkel van Liefya.nl)

.

Geen opmerkingen: