Pagina's

zondag 8 juli 2007

Andere technieken met Eye Movement

Mij heeft de EMDR in ieder geval erg veel goed gedaan. Later leerde ik technieken (Emotioneel Evenwicht bij Roy Martina) waarbij ik ook met mijn ogen links rechts links moest kijken waarbij ik dan een goed gevoel moest creëren. Op eigen houtje ben ik het overal bij gaan gebruiken. Als een dag niet zo goed verlopen was, veranderde ik in mijn hoofd die dag ten goede, zorgde voor een extra goed gevoel erbij door aan een foto te denken van mij en mijn moeder waarin ze mij stevig omhelsde als kind. Dan kon ik gelukkig gaan slapen. Als ik op de hardloopband van de fitness bezig was en ik gaf het bijna op dacht ik aan een aantal gelieven die me aan stonden te moedigen aan de kant van de weg en zo creëerde ik het gelukkige gevoel en weer twintig keer heen en weer met mijn ogen. Nu is het zelfs zo dat als ik met mijn ogen van links naar rechts ga ik al een gelukkig gevoel over me heen krijg. Ik heb daarmee zelf een erg leuk, handig en bruikbaar pavlov- effect geschapen

Geen opmerkingen: