Pagina's

donderdag 5 juli 2007

Beter slapen met Roy Martina

Een week of wat geleden was het thema van Roy Martina in het programma "ik ben in balans" Problemen met slapen.

Een aantal jaren geleden sliep ik zelf abominabel slecht. Ik kon niet inslapen, ik kon niet doorslapen en ik werd veel te vroeg wakker. Het te vroeg wakker worden vind ik op zich niet slecht. Dan kon ik lekker aan het werk. maar het resultaat was dan dat ik 's avonds weer te vroeg moe werd.

Maar goed, dat is allang weer verleden tijd. CD's van Roy Martina hebben me er uitstekend bij geholpen. En dan heb ik het niet eens over de cd "Welterusten". Ik heb die cd zelfs nog nooit beluisterd. Nee ik had andere cd's, bijvoorbeeld Piramide Power, of Sutra's of later ook de engelencd. Ik hoefde de cd maar aan te zetten en in een paar minuten was ik onder zeil. Niet alleen 's avonds, maar ook overdag.
Met één cd sliep ik wel in, maar werd ik na een paar uur al heel fit weer wakker. (waarna ik dan overdag weer het probleem kreeg dat ik te vroeg moe werd). Dat was de cd "Intentie voor het slapen". Deze cd is dan ook bedoeld om effectiever te slapen. Dat werkte bij mij een beetje te perfect. Ik gebruikte hem later juist laat in de middag, na een vermoeiende dag. Ik ging met de cd naar bed. En een uurtje later werd ik fit weer wakker en kon weer een hele avond mee. Ik vind het een aanrader voor mensen in het onderwijs, die na een dag werken afgebrand thuis komen. (Zo was het bij mij in ieder geval-vroeger toen ik nog in het onderwijs zat.)

Ik heb dus "Welterusten" niet geprobeerd. Maar ik weet zeker dat het een aanrader is. Van de stem van Roy Martina val je gewoon in slaap.

Een andere tip van dr. Roy is om als het 's avonds teveel spookt in je hersenen en je niet kunt slapen, om dan je aandacht te vestigen op het ademen. Telkens denk je: adem in en adem uit. Als er weer gedachten doorheen komen, begin je opnieuw. Adem uit en adem in. Zo kom je tot rust en kun je beter slapen. Als je je daarin oefent gaat het je steeds beter af. Ik doe dat zelf vaak want ik heb toch wel een beetje genoeg van de stem van Roy Martina. Ik heb nu allang geen slaapproblemen meer.

Geen opmerkingen: