Pagina's

zondag 6 mei 2007

's Avonds als ik slapen ga


Hoeveel aarstengelen er zijn weet ik eigenlijk niet. Maar ik heb de aarstsengelen orakelkaarten. Nog steeds trek ik iedere dag een kaart. Of soms drie. Mijn zus Carla vindt ze ook interessant en ze heeft een schema gemaakt. Ze had de aarstengelen geteld. Er waren er veertien. Dat vonden wij beiden wel heel speciaal. Want ons moeder (we komen uit Brabant) zei ons altijd een versje voor als we net in bed lagen. Het ging zó:



's Avonds als ik slapen ga
volgen mijn veertien engeltjes na
twee aan mijn hoofdeind
twee aan mijn voeteneind
twee aan mijn rechterzij
twee aan mijn linkerzij
twee die me dekken
twee die me wekken
twee die me wijzen
's Hemels paradijze

We hebben de aartsengelen van de orakelkaarten nog eens nageteld. Jammer genoeg klopte het aantal niet. In plaats van veertien zitten er vijftien aartsengelen in de stok kaarten. Het schema van de aartsengelen zal ik zo snel mogelijk plaatsen.

Geen opmerkingen: