Pagina's

woensdag 16 mei 2007

Een perzikhuidje

In 365 sappen en smoothies (Natalie Savona) staat met sterretjes aangegeven hoe zeer een sapje bijvoorbeeld ontgiftend is, maar ook staat er aangegeven of het veel energie geeft, goed vor de weerstand, goed voor de spijsvertering of goed voor de huid is.

Ik ging op zoek naar sapjes die goed voor de huid zijn. Ik zag dat als er vijf sterretjes voor een mooie huid staan dat er dan meestal perziken in zitten of soms abrikozen. Ik vraag me af waarom het dan goed voor de huid is. Omdat perziken en abrikozen een heerlijk zacht huidje hebben? Een leeuwenhart eten om een leeuwenhart te krijgen? Zijn het dames die veel kip of ei eten die kakelende kippen worden? Wat zou ik dan moeten eten of drinken om prachtig lang haar te krijgen? (euh kokosnoot of paardestaart?)

Ik heb de meeste sapjes nog niet geproefd, maar ik geloof sowieso dat ze lekker zijn:

PURE PERZIK:
huid ****
Vier perziken of nectarines

Betacaroteen,foliumzuur, vitamine B3, vitamine C, calcium, magnesium, fosfor, kalium, natrium, zwavel

ZWARTE PERZIK:
huid *****
Twee perziken of nectarines, twee handjes bosbessen en/of zwartebessen

Betacaroteen, biotine, foliumzuur, vitamine B1, B2, B3, B6, C en E.calcium, chroom, ijzer, magnesium, mangaan, fosfor, kalium, natrium, zwavel.

ROZE PERZIK
huid *****
Twee perziken of nectarines, 2 handjes aardbeien en frambozen

Betacaroteen, biotine, foliumzuur, vitamine B3, vitamine C, calcium, magnesium, fosfor, kalium, natrium, zwavel.

PERZIKEN EN ROOM
Er zit geen room in dit drankje, maar Nalaie Savona zegr dat dit drankje perziken met room dicht benadert.

Twee perziken of nectarines
Een halve meloen

Betacaroteen, foliumzuur, vitamine B3, vitamine C, calcium, magnesium, foffor, kaliium, natrium, zwavel.

Deze heb ik geproefd: heerlijk! Je moet opletten dat de meloen en de perzik niet overrijp zijn. Het sap wprdt er wel extra romig van, maar de cntrifuge kan er een beetje van gaan verstoppen. Misschien toch maar beter met de blender proberen?

Ik denk dat we van deze sapjes gaan genieten en met wat hulp van detox sap tegen de puistjes hebben we deze zomer met zijn allen een stralende huid!

Geen opmerkingen: