Pagina's

donderdag 3 mei 2007

Anticlimax en vuurspuwen

VUURSPUWER



Koninginnedag was leuk en succesvol verlopen. We hadden vanaf ons bootje, Dolfijntje, zowel aan wal als aan boten spullen verkocht. En nu waren we moe. Het was wachten tot het donker was, om dan naar het vuurspuwen van Adam te kijken. Mijn vriend Jan, de grachtenjournalist, gaat even in zijn kooi uit liggen rusten. Dan komt er ineens in grote vaart een speedboot voorbij. Alle boten die aangemeerd liggen, sommige met kinderen en juist bezig met eten, botsen heen en weer. Ik sta op de wal en kan nog net met mijn mobiel een foto van de grachtenpiraten maken. Jan valt uit zijn kooi en loopt de speedboot achterna om de onverlaten te fotograferen. Bij de brug springen er twee mannen uit de boot. Eentje slaat Jan neer en gooit zijn camera in de gracht. (Verslag kun je lezen op www.grachtenjournaal.nl ). Voor ons is de lol van koninginnedag er helemaal vanaf.

Ik maak nog iets verbijsterends mee: Bij het opruimen van de handel staat er een man geïnteresseerd naar het caviahok, wat niet verkocht is, te kijken. Ik vraag of hij het wil kopen. Hij zegt:"ja", en ik geef het hem gratis mee. Hij pakt de kooi op en smijt hem in de gracht. Ik ben te verbijsterd om nog iets te zeggen. Hier kan ik helemaal niet bij.
Wij willen allemaal snel naar huis. Thuis aan de Zoutkeetsgracht voert Adam nog een korte vuurspuwshow op. zie de foto.

Geen opmerkingen: