Pagina's

woensdag 16 mei 2007

Meer detox sap (2)


Er staan nog meer uitstekende recepten voor detox sap in het boek "365 sappen & smoothies" van Natalie Savona.

Ik had een paar goedkope meloenen van de markt. En vond er het volgende recept voor:

MELOEN

Een halve komkommer
Een halve meloen
1 peer
2 takjes munt (kunnen eventueel weggelaten worden)

Wat detox betreft 4 sterretjes (maximum is 5).

De volgende vitaminen e mineralen zitten er o.a. in:
Betacaroteen, foliumzuur, vitamine C, calcium, magnesium, fosfor, kalium, natrium en zwavel.

Mijn dochter vond het sapje lekker. Ik zelf vond het wel te drinken, maar waarschijnlijk vind ik het met echt heet weer lekkerder. Mengsels met komkommersap zijn erg dorstlessend.

Ik ging op zoek naar nog een ander sapje. Ik heb gisteren flink wat groente en fruit ingeslagen.

Ik kwam uit bij perengroen: broccoli, bleekselderij en 2 peren (5 sterren detox). Helaas kon ik de bleekselderij niet vinden, waarschijnlijk toch vergeten om mee te nemen. Toen heb ik het volgende overheerlijke sapje gemaakt:

APPELGROEN (5 sterren detox: detox *****)

Acht stengels broccoli
1 bosje peterselie
3 appels

Vitaminen en mineralen: betacaroteen, foliumzuur, vitamine B3, B5 en C, calcium, ijzer, magnesium, fosfor, kalium, natrium, zwavel.

Ik zou het zeker eens proberen: ook mijn jongste zoon vond het lekker. Zo krijgen ook kinderen wat meer vitaminen en mineralen binnen!

Zie ook Groene Smoothies

Geen opmerkingen: