Pagina's

woensdag 5 januari 2011

Bewegen. Yoga. Zonnegroet te moeilijk? Video

Vroeger vond ik de Zonnegroet moeilijk. Zonder verder aan Yoga gedaan te hebben volgde ik eens een les in de Zonnegroet. Het leek erop dat alles heel precies en liefst perfect uitgevoerd moest worden.

Later was ik op een spirituele vakantie op Ibiza. De meeste deelnemers hadden eerder nauwelijks aan yoga gedaan. Iedereen deed mee en het was geen probleem als je de zonnegroet verre van perfect uitvoerde.

Mijn conclusie is daarom ook: als beginner geeft het niet als alles niet lukt zoals het zou moeten. Doe de bewegingen maar gewoon na.

Aan de andere kant zijn sommigen echt perfectionisten. Ik zet hier twee video's. Een met de zonnegroet en een met een van de onderdelen van de zonnegroet, de hond, waarbij je tot in perfectie deze oefening kunt oefenen.






Via You Ttube kun je een heel eind komen met je yoga oefeningen. Als je de zonnegroet wilt oefenen zonder op les te gaan is het ook handig om er een eenvoudig boekje bij te nemen en te bestuderen.

Ikzelf gebruik
POWER YOGA
van Anna Trökes
(DELTAS)

Ik weet niet of het nog verkrijgbaar is. Maar er zullen zeker soortgelijke eenvoudige yoga boekjes verkrijgbaar zijn.

Geen opmerkingen: