Pagina's

donderdag 18 oktober 2007

Chutney zonder suiker met mango en munt


Als er een feestje is maak ik vaak chutney. De mangochutney die je in de supermarkt koopt is lekker, maar zit vol suiker. Ik gebruik liever geen suiker. De lekkerste mangochutney die ik ooit gegeten heb was in Pakistan, jaren geleden. Die was van groene, onrijpe chutney gemaakt en had een heerlijk,zure smaak.

Ik maak mangochutney met munt.
1 mango
half bosje munt
chilipoeder of verse groene of verse rode peper,
een beetje gember
beetje zout,
eventueel citroensap

Doe het allemaal in de blender, of, nog makkelijker in een hoge kan en zet de staafmixer erin.

Heerlijk, bijvoorbeeld bij een Indiase maaltijd met roti of rijst en dahl. Of bij falaffel. Ook lekker op een boterham met kaas.

1 opmerking:

Unknown zei

Leuk, wat een goed idee. Ga ik zeker eens maken