Pagina's

zaterdag 24 oktober 2009

Alternatief Genezen. Wat nou, natuurvoedingswinkel?

Ik heb verteld dat ik nu grotendeels op het platteland woon. En dat het me tegenvalt wat voor natuurproducten ik kan krijgen in de plaatselijke supermarkt.

Maar het moet me van mijn hart dat ik de laatste tijd in de natuurvoedingswinkel in Amsterdam ook niet snel kon vinden wat ik zocht. Er was een tijd dat je uit de natuurvoedingswinkel alles zomaar kon pakken zonder het etiketje te lezen Ik zocht nu naar koekjes zonder suiker. Mijn vriend houdt van koek en ik eet te vaak mee. Dus ik wilde een alternatief. Van oudsher was koek van Molenaertje te vertrouwen. Ik keek nu op het etiket en zag dat er fructose toegevoegd was. Wat nou fructose? Ik meen dat fructose niet gewoon vruchtensuiker is. (Ik zal dat ene artikeltje weer eens opzoeken)

Ik heb maar hartige koekjes genomen (merk vergeten). Maar ook wat andere artikelen betreft vind ik erg veel producten die behoorlijk bewerkt zijn. Ik zoek eenvoudige producten!
Twee dagen later: natuurwinkel gevonden in Breda (Estafette), prima winkel groot assortiment koekjes, ook zonder suiker- wel etiketjes lezen!

Nogmaals: gezond voedsel is voedsel dat zo weinig mogelijk bewerkt is. En anders voedsel dat bewerkingen ondergaan heeft die je ook zelf in je eigen keuken had kunnen doen.

Wat je in macrobiotische winkels vindt is betrouwbaar. Ook voor als je niet macrobiotisch eet. Ook in winkels van allochtonen, Turkse, Marokkaanse, Surinaamse, Pakistaanse, Chinese kun je nog veel onbewerkt voedsel vinden. (Hoe zat dat ook weer met die welvaartsziekten?)

In het volgende bericht een eenvoudig, snel klaar recept voor koekjes zonder suiker.
(Label: Alternatief Genezen)

ZIEKTE

Geen opmerkingen: