Pagina's

maandag 23 april 2007

Echt detox sap

Een weekje vasten bij de wisseling van de seizoenen. Dat is een aanbeveling van Roy Martina. Ik doe dat ook wel eens. Zo ook nu. Sapvasten. Soms gaat het vasten makkelijk en soms gaat het moeilijk. Deze keer draaide ik er mijn hand niet voor om.

Omdat ik niet echt de tijd heb om het heel rustig aan te doen, smokkel ik een beetje met de aanbevelingen. Ik drink een beetje meer vruchtensappen en sowieso veel groentensappen. Dat doe ik omdat ik toch een beetje calorieën wil hebben om ook aan het werk te kunnen blijven. Mijn dochter heeft een boek voor sappen. Er staan een paar honderd recepten in voor sappen en dan voor verschillende doeleinden, waaonder detox sap. Een van die sappen bestaat uit 3 wortels, een halve appel, rode biet bleekselderij en een blad boerenkool. Ik heb dat sap een paar keer gemaakt (met de sapcentrifuge). Het is heel lekker en ik doe het er goed op. Een beetje sceptisch stond ik altijd wel tegenover de aanbeveling: detox. Maar deze keer heb ik het wel gemerkt. Tegen het einde van de periode moest ik ineens weer naar de wc. Meestal heb je geen ontlasting meer na de eerste paar dagen. Er kwamen pikzwarte, harde drolletjes uit, volgens mij waren dat nu echt de slakken, zoals ze dat noemen, ontlasting die al lang in mijn darmen vastzit. Omdat ik dat nog nooit eerder tijdens een sapvastenkuur heb meegemaakt meen ik dat ik het te danken heb aan het detox sap. Ik ga het boek van mijn dochter nog eens lenen en zal hier een paar recepten van detox sapjes neerzetten. Ook zonder sapvastenkuur zeer aan te bevelen!

zie ook:
Groene Smoothies

2 opmerkingen:

sabien zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
sabien zei

wellness, ik zie je (oude) bericht, in mijn zoektocht naar recepten tijdens een sapvasten kuur. Doe het nu voor de 3e keer en ben beetje uitgekeken op de demeter-sappen. En wat is je ervaring met afwisselend groente- en fruitsap?