Pagina's

maandag 21 maart 2011

Vet verbranden en vocht verliezen

Afvallen doe je door je levenswijze te veranderen. Belangrijk is een ander eetpatroon en meer bewegen.

Natuurlijk moet iedereen bewegen op de manier die hij het leukst vindt, want je zult het je hele leven moeten volhouden. Als je niet van sport houdt ga dan wandelen , fietsen of dansen bijvoorbeeld.

Ik hou van de sportschool. Ik heb een jaar niet in Amsterdam gewoond , maar op een bungalowpark in Chaam (Noord Brabant). sportscholen waren ver weg. Ik heb dus heel veel gewandeld en gefietst, Helaas was dat voor mij niet voldoende om op gewicht te blijven. Ik ben dus in een jaar een paar kilo aangekomen. Eerlijk gezegd wilde ik het uittesten: een stressvrij leven, niet aan je gewicht denken, wel gewoon bewegen en genieten. Ik had verwacht dat ik gewicht zou verliezen of in ieder geval niet zwaarder zou worden. Maar dat viel dus een beetje tegen.

In Amsterdam ga ik weer naar de sportschool. En ik ben met het Mentale Dieet Plan
begonnen.

Ik wil niet te snel afvallen, dat lijkt me gewoon nooit goed. Zeker in verband met jojo-en.
Ik heb daarom het Turbo Plan (zie Mentale Dieet Plan) maar twee dagen gedaan. (Hoewel Roy Martina iets dergelijks aanbeveelt)

Ik heb wel het gewone Mentale Dieet Plan gevolgd. Ik vind het heel gemakkelijk vol te houden, Omdat je
- echt geen honger hebt
- afwisseling hebt in de dagen waarop je wel of geen koolhydraten eet. (Dit is denk ik, de allerbeste manier om het makkelijk vol te houden, ook nadat je je streefgewicht hebt bereikt!)

Na twee weken deed ik de (6-wekelijkse) test bij de sportschool.
Mijn resultaten waren niet helemaal zoals verwacht. Ik had veel gesport en verwachtte geen echt gewichtsverlies, vanwege meer spieren.

Echter ik was wél 2 kilo afgevallen, maar mijn vetpercentage was niet verlaagd.

Omdat mijn conditie echter heel sterk verbeterd was (meer dan uitmuntend, dat wil ik er even bij vermelden), was het toch onwaarschijnlijk dat ik geen vet verbrand zou hebben.

Mijn trainer had het echter vaker meegemaakt. Hij zei: misschien drink je vaak zwarte thee. Zwarte thee houdt vocht vast. De test hoeft niet per se alleen het vetpercentage te meten, ook het vochtgehalte wordt meegenomen. Dus waarschijnlijk houd ik teveel vocht vast.

Dus als je wilt afvallen: Stop met het drinken van gewone thee. Drink vooral groene thee. En natuurlijk ook veel water, om je lichaam eraan te herinneren dat je genoeg vocht hebt: je hoeft geen vocht vast te houden.

Ikzelf test deze 6 weken hoe het zit met driejarenthee. Ik denk dat driejarenthee nog gezonder is dan groene thee. Dus ik drink nu water en driejarenthee. Kijken of dat met de volgende test verschil maakt.

Bij het Mentale Dieet Plan wordt overigens goed de nadruk gelegd op water drinken en je krijgt ook mooie tips om water drinken makkelijker te maken.

Klik voor meer informatie MENTALE DIEET PLAN. Je kunt je via de link ook gewoon inschrijven voor tips en links van de schrijfster.

Geen opmerkingen: