Pagina's

maandag 25 juni 2007

Lijst met leuke doelen

Omdat ik sinds een paar jaar ondernemer ben, zorg ik zelf voor af en toe een cursus. Vroeger zorgde de school waar ik werkte daarvoor. Kort geleden heb ik nu een paar cursussen bij de Kamer van Koophandel gedaan. Over boekhouden en over importeren. Maar wat langer geleden heb ik een dagje een cursus gedaan waar dan een plan uit voort kwam. Een plan onder andere over je zaken en over hoeveel geld je daarmee zou gaan verdienen. Het is interessant om later weer eens naar zo'n plan te kijken en te zien dat sommige dingen meer dan goed gegaan zijn en dat andere op de achtergrond geschoven zijn.

Bij die cursus was ik helemaal vergeten om mijn leuke doelen plan te maken. Want dat hoorde er ook bij. Achteraf heb ik hem gemaakt. Zojuist heb ik die lijst weer gevonden.

Even kijken welke leuke dingen ik wél doe en welke leuke dingen er helemaal bij ingeschoten zijn:

Dingen die ik vergeten ben voor mezelf: ik doe niet aan trance dansen, ik doe niet meer aan yoga en ik mediteer niet. Ik ben ook niet weer op salsales gegaan.
Wat ik wél doe is fitness, saxofoon spelen (en zelfs dwarsfluit erbij) en ik ga nogal eens een strandwandeling maken. (Misschien wilde ik wel wat teveel leuke dingen doen)

Met mijn vriend Jan ben ik een paar dagen naar Marokko geweest (ipv Suriname) en we zijn ook wezen zeilen.

Wat ik met mijn kinderen zou doen: hmm. Ik ben niet meegegaan naar de film, ik doe ook niet mee met spelletjes. Ik heb ook mijn jongste niet geholpen met zijn economie. Smoesje is dat mijn kinderen (ik heb er 7) van alles samen doen en ze hebben mij daarvoor niet echt meer nodig. Vakantie voor de jongste is geregeld.

Wat ik wel moet doen is de jongste twee ieder apart nog een keer mee uit eten nemen. Want eigenlijk heb ik toch wel wat van mijn leuke-doelenlijst gedaan, maar mijn kinderen zijn er een beetje overgeschoten. Maar misschien telt het ook mee dat ik gisteren mee ben gegaan naar het huis van een van mijn zoons om met zijn allen Jong Oranje (EK voetbal) te bekijken.

Geen opmerkingen: