Pagina's

dinsdag 19 juni 2007

Afslank meditatie

Afslanken of bijvoorbeeld stoppen met roken. Moeilijk, maar een hulp is geleide meditatie. Roy Martina heeft voor beide problemen cd's. De cd's van Roy Martina beluister je normaal gesproken 's avonds of 'sochtends in je bed. Roy Martina heeft behalve de cd: "de slanke leefwijze" ook een hele reeks cd's over slank worden, die samen met het boek half-dieet een soort cursus vormen. Ik heb deze cd's nooit beluisterd, omdat het het idee van half-dieet me tegen stond. Je moet er leren je bord maar half op te eten en de rest weg te gooien. Nou, ik wil slank zijn liever op een andere manier leren. De "slanke leefwijze" laat je in gedachten afdalen naar een soort computer waarin je je ideeën over je lichaam delete en je ideale lichaam en gewicht inprogrammeert.

Een verschil tusen de cd's van Roy Martina en Aurelis is, dat bij Aurelis het 10 of 15 minuten duurt; je beluistert de cd meestal overdag, tussendoor, of vóór de maaltijd. Bijvoorbeeld even oefenen in goed kauwen en genieten van je maalijd voordat je werkelijk begint te eten. Ook héél veel andere oefeningen. Ik vind zowel de cd van Aurelis als van Roy Martina de moeite van het proberen waard. Met alletwee en met veel oefeningen en sapjes heb ik ooit mijn streefgewicht gehaald. Ik heb wel zin om het nog eens te gaan doen.

Geen opmerkingen: