Pagina's

dinsdag 18 september 2007

Lieve Ingrid

Mijn vriendin Ingrid is de beste vriendin die je kunt hebben. Als er iemand positief is, dan is zij het. Als we praten en ik dreig de negatieve kant van iets te benaderen. dan zegt ze: "luister nou eens naar wat je zegt." Als ik zit te praten en maar doorratel, dan zegt ze: "Stop nu even en voel."

Bij Ingrid is het onmogelijk om zo maar even wat te roddelen of te mopperen. Ze zal daar altijd even iets over zeggen. Als ik zeg:"Maar dat moet toch soms even kunnen, dan antwoordt ze: "Ja daar heb je ook gelijk in", en dan is het altijd weer lachen geblazen.

Misschien lijkt dit niet altijd even leuk om telkens op je vingers getikt te worden, maar het is dus wél leuk. Ingrid is ook nog eens het liefste mens dat je je voor kunt stellen en we lachen heel veel. Sinds mijn omgang met Ingrid is het voor mij steeds makkelijker om gewoon positief te blijven. Ik leer hier heel veel van.

Ingrid is Gestalttherapeute (over gestalttherapie zie vorige artikel) en ze is van plan het internet op te gaan. Aan haar website wordt gewerkt. Ze is nog niet zo erg bedreven met internet. En nu heb ik het plan opgevat om voor haar een weblog op te zetten waarop ze haar stukjes kan schrijven. En ik zelf zal dan eens per 2 weken een vraag stellen die ze kan beantwoorden. Ook vragen van lezers kan ze dan beantwoorden.

Ik denk dat ze heel veel goed kan doen aan de lezers.

Geen opmerkingen: