Pagina's

maandag 21 april 2008

"Een op de drie Nederlanders krijgt tegenwoordig kanker. Dat is veel hoger dan waar ook ter wereld", constateert Paul Blokker van de Vereniging tot behoud van boer en milieu. "Als we zo doorgaan komt de volksgezondheid in gevaar" , waarschuwt Blokker.

"De gemiddelde Nederlander heeft een gebrek aan zink, ijzer, selenium, koper, magnesium. En heeft een fors tekort aan vitamine A. In veel groente zit tegenwoordig geen vitamine C meer. Dan hebben we het over vollegronds groenteteelt, zoals bloemkool, wortelen en andijvie", waarschuwt Blokker.

"Het is er de afgelopen vijftien jaar uitgejast. Onze kasgroente, zoals tomaten en paprika, is nog wel steeds voedzaam, maar ook daar zit onvoldoende selenium in. In de hele wereld loopt het aantal mineralen en vitaminen in de voeding terug.


Een klein stukje uit de Telegraaf van vorige week. Om het hele artikel te lezen: KLik hier


Wat te doen? In de eerste plaats zoveel mogelijk biologische groenten en fruit eten. Wat betreft mineralen: biologisch zeewier en misosoep. Maar ik denk dat we toch aan de voedingssupplementen moeten. Ik hou zelf niet van pilletjes. Maar misschien moet het. En dan wil ik geen chemische vitamines. Ik heb een jaar lang Tahitian Noni genomen, vitamines en mineralen uit vulkanische grond. volgens mij is dat een goed alternatief. Mijn kinderen vinden het niet lekker overigens. Ik ga nu denken wat kan ik extra doen.
Lezer van dit blog weten al dat ik veel verse groenten en fruitsappen maak. Niet altijd biologisch overigens. Ik ga erover denken wat we gaan doen. Voor mij is de Vemma drank een optie of ook vitamine en mineralensprays, want ik heb begrepen dat vitamines en mineralen door het wangslijmvlies zeer snel opgenomen worden.
Het is allemaal erg prijzig. Maar we willen wel gezond blijven, tóch?

Geen opmerkingen: