Pagina's

donderdag 12 september 2013

Lyme, heet waterkuur 2, hoe doe je dat?

Twee maanden geleden deed ik mijn eerste kuur. ik nam het bad in twee weken tijd 5 maal.
Het is echt moeilijk om een week lang iedere avond zo'n stomend heet bad te nemen of zelfs eens in de twee dagen.

De eerste dag was ik enthousiast. Het lukt goed om een temperatuur van 39 graden te bereiken. Ik dacht dat ik misschien wel koorts tot 41 graden kon opwekken, zodat de lyme bacterie zou afsterven, Maar dat viel niet mee. Het lukte me tot 40 graden koorts. (39.,6 in de mond) Maar ik vond het al niet meer verantwoord om het in mijn eentje te doen. Als je zo'n hoge koorts hebt, weet je niet goed meer wat je doet. Ik probeerde te onthouden hoe heet het water was en hoe hoog mijn koorts was, maar dat ging eigenlijk al niet meer. Mijn partner is voortaan in de buurt als ik een heet water bad neem.

Hoe doe je het?
1. Doe heet water in het bad. De temperatuur kan tussen 42 en 43 graden zijn. . Laat telkens water weg stromen en doe er weer heet water bij, want het koelt binnen een minuut al af.
2. Leg ondertussen een paar handdoeken klaar. Na het bad bedek je je helemaal met handdoeken en ga je in je bed liggen, met een of twee dekbedden eroverheen, zodat je zolang mogelijk heet blijft.
3. Als de temperatuur tot 37,5 gezakt is kun je stoppen
4. Drink thee of water.

Let op: ik schrijf hier wel hoe je het moet doen, maar ik ben geen dokter, het is je eigen vrantwoording, en als je geen goede conditie hebt, zou ik dit niet doen. Mensen die lichte klachten van de Lyme hebben kunnen het waarschijnlijk wel aan.

Wat gebeurt er? Ik ging ontzettend zweten, ik kreeg flinke tintelingen in mijn handen. Mijn hart ging onregelmatig slaan, maar mijn harstlag was niet heeel erg hoog.Na afloop kreeg ik hoofdpijn.
Maar na het eerste bad waren mijn klachten al flink verminderd.


10 KILO AFVALLEN EN NOOIT MEER JOJO-EN



GRATIS video's voor STRESSBEGELEIDING plus gratis e-book

Geen opmerkingen: