Pagina's

donderdag 21 oktober 2010

Macrobiotiek: Zin in kofie met melk, koffie verkeerd?

Begin je met Macrobiotiek, of kom je na jaren weer terug, zoals ik? (zie terug naar Macrobiotiek)

Dan heb je vast wel eens zin in een lekker kopje koffie, of koffie verkeerd, met veel melk. Nou is af en toe een kopje zwarte koffie prima. Vooral als je geestelijk werk te doen hebt, kun je je met een kopje koffie beter focussen en flinker doorwerken. Dat is natuurlijk niet zo als je al jarenlang koffieverslaafd bent en meer koppen koffie op een dag drinkt.

Er zijn heel veel onderzoeken geweest over hoe goed of hoe slecht koffie niet zou zijn. Mijn conclusie is dat koffie zowel heel goede als heel slechte eigenschappen heeft. Een van de heel goede eigenschappen is dat koffie, zonder suiker en melk alkalisch werkt. Een beetje minder zuur bloed is vrijwel altijd goed voor je gezondheid en remt de meeste ziektes af! Eens per week een kop zwarte koffie is voor mij een goede maat.

Goede raad: Verminder je koffie drastisch en probeer koffie zonder melk of suiker. Als je eigenlijk al van de koffie en melk af bent zoals ik en toch soms zin in een koffie verkeerd hebt:

Als ik echt zin heb in koffie verkeerd, dan neem ik granenkoffie (Yannoh of Geroci). Dan kook ik rijstemelk, (bijvoorbeeld Lima-zonder toevoegingen, alleen rijst, zeezout en zonnebloemolie) en klop het schuimig. Lekker! Sowieso is rijstemelk veel lekkerder dan sojamelk. Zelfs als je koeienmelk gewend bent zul je rijstemelk ook lekker vinden. Niet voor iedere dag (beetje prijzig!), maar als lekkernij: heerlijk

Geen opmerkingen: