Pagina's

vrijdag 11 juli 2008

Naar arboarts of bedrijfsarts geweest. Het ging niet zo goed.

Er bestaat een gerede kans dat je niet tevreden bent na je bezoek aan de arboarts. (zie vorige artikel)

Om je weer beter te voelen:
1. Zeg tegen jezelf: ik accepteer mezelf en ik hou van mezelf, precies zoals ik ben. Zeg dit heel vaak en schrijf het op een papiertje en stop het in je zak. Als het zinnetje dan nog niet goed voelt,dan betekent dat dat je onbewuste dat niet wil geloven.

2. Het is het goed om dan naar de MP3 met afiranta’s te luisteren: je bent oké! Luister Afiranta's
Als je voor de tweede keer naar de bedrijfsarts moet en je weet je zelf niet eens wat je wilt? Ontspan je en (of) mediteer.

3. Je kunt bijvoorbeeld naar een geleide meditatie luisteren, Klik HIER

Verder is het zaak om je veilig en oké te voelen.

4. Ga rechtop zitten en ontspan je concentreer je op je eerste chakra, dat zit ongeveer bij je stuitje, stel je voor dat het een stralende ster is en zeg tegen jezelf: ik geef opdracht aan mijn diepste innerlijk om oude pijn los te laten zodat ik me helemaal veilig kan voelen in alle omstandigheden.

Als je uiteindelijk weer aan het werk bent, maar niet genezen bent of genezen bent maar nog steeds in de ziektewet zit. En je bent daar niet gelukkig mee: er is ergens iets fout gegaan. Is dit werk echt wat je wilt doen?

5. (advies 26)Doe dan een meditatie Gids om hulp vragen. Ga rechtop zitten en sluit je ogen. Concentreer je een paar minuten op je adem. Zeg dan het volgende: Ik vraag mijn gids om me bij te staan in deze situatie. Misschien voel je dan al wat in je lichaam stromen. En dan weetje dat je er niet alleen voor staat. Als je nog niets voelt vraag dan: wil je me een teken geven dat je me gehoord hebt? Waarschijnlijk krijg je dan het een of ander teken. Sta er wel open voor en wees niet sceptisch, anders kun je deze oefening beter niet doen.

Of is het misschien je onbewuste wat het wel oké vind om eigenlijk ziek te zijn. Let wel: je onbewuste, je hebt dat niet in de gaten.

6.(advies 29)Zeg dan een paar keer per dag, luid en duidelijk, met de switch of karateslag: (Je slaat driemaal met je vuist van je ene hand, met de kant van de pink in de palm van je andere hand en vice versa)Ik wil gezond, vitaal, succesvol, gelukkig zijn en lang leven.

Als je deze adviezen toepast zal je gang naar de arbo-arts wat makkelijker en meer ontspannen verlopen.
www.zondergekheid.nl

Geen opmerkingen: