Pagina's

vrijdag 4 juli 2008

Mediteren, yoga of sporten?

Ben je ook al zo lang van plan om te leren mediteren, op yoga te gaan of weer eens te gaan sporten? Je staat er verbaasd over dat het toch dingen zijn die je echt aan wilt pakken, maar het komt er niet echt van. Misschien heb je een meditatiecursus gedaan en laat je het nu zitten. Wilde je yoga doen of heb je het al gedaan en is ook daar de klad ingekomen. En het sporten?

Je zegt tegen jezelf: dat komt wel weer. Maar onbewust is er een stemmetje dat tegen je zegt: Het is wel slap van je. Eigenlijk ben je een nietsnut en je verzint maar smoesjes om niets aan te hoeven pakken.

Zo'n negatieve innerlijke stem is wel het laatste waar je behoefte aan hebt. Als je vaak genoeg van jezelf gehoord hebt hoe slecht je bent, krijg je er genoeg van en je zult wel eens bewijzen dat je het wel kunt. Je bent een doorzetter. jammer genoeg beland je dan vaak weer in dezelfde cirkel.

Ik vraag me af of het net beter is om positief tegen jezelf te zijn en aardig voor jezelf. zoals het ook belangrijk is om tegen kinderen positief te blijven en altijd de goed kanten te benadrukken.

Maar die stem van binnen is nogal eigenwijs, die wordt niet zomaar aardig. Toch denk ik dat de meesten van ons graag zouden willen horen hoe goed we zijn, dat we het wel kunnen, dat we fantastisch zijn.

Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik goed en prima ben en ik heb het opgenomen. als jij ook wilt horen dat je oké bent, dat je een goede sporter bent, en dat je ook nog een een leuk persoon bent en goed in je werk of je huishouden, dat je een goede ouder bent en een fantastisch mens, klik dan HIER om je te laten overtuigen.

Grote kans dat je onbewuste stemmetje overdonderd wordt en óók gaat geloven dat mediteren, yoga of sporten je zo goed als aangeboren is.

Geen opmerkingen: