Pagina's

zaterdag 28 juni 2008

Nare dromen

Van tijd tot tijd had ik vroeger niet zo leuke dromen. Ik noem het geen nachtmerries, omdat ik nooit gillend wakker ben geworden. (Maar wel verdrietig)
Meestal ging het over een of meer kinderen die dood waren gegaan. Na lange tijd zonder speciale dromen kreeg ik kort geleden die dromen weer.

Ik besloot als ik wakker was om het kindje toe te spreken, dat ik van haar hield en haar niet vergeten was en dergelijke. En dat voor haar ook alles goed was.
Daarna kreeg ik tweemaal een droom dat ik een klein meisje van de verdrinkingsdood redde. En ik voelde me er heel fijn bij.

Ik wist al wel dat je je dromen kunt beïnvloeden. Ik heb het geprobeerd met een cd over lucide dromen. Je werd dan telkens wakker gemaakt tijdens je slaap. Dat was té heftig voor mij. Maar misschien ga ik het nog eens proberen. Het lijkt me wel heerlijk om zelf te bepalen wat voor mooie fantasieën ik in mijn dromen ga beleven.

Maar ik heb dus gemerkt dat het ook op een heel eenvoudige manier kan.

Misschien heb je hier iets aan en kun je als je wakker bent je angsten veranderen. Geef als je wakker bent in gedachten je droom een gelukkig einde. Vergeef de persoon waar je bang voor bent. Of zeg tegen degene die overleden is dat je van hem of haar houdt.

Wil je meer tips? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Geen opmerkingen: