Pagina's

zondag 9 december 2007

Discipline

ik heb het onderstaande berichtje gelezen op thesecretworks/forum.

Waarom hebben bvb pubers zo'n weerstand tegen het woord? Omdat ze het gevoel hebben dat discipline hun in hun vrijheid beperkt. Maar is dat wel degelijk zo? (The Work! )

Discipline geeft juist meer vrijheid in de zin dat je als je je gemakkelijk gedisciplineerd kan opstellen doelstellingen ook sneller gehaald kunnen worden.. wat gelijk er voor zorgt dat je sneller superfier op jezelf kan zijn en in vrijheid en blijheid nieuwe doelstellingen kan vastleggen.. en gelijk je enorm veel tijd doet besparen die je dan weer zelf vrij kan invullen! Ga op zoek naar de overtuiging die bij jou weerstand tegen het woord discipline oproept..

Positieve affirmaties ondersteunen in mijn ogen juist discipline, want ze houden een mens gefocust!
Zonder discipline (netjes ze 21 dagen lang geregeld zeggen, denken en voelen) wat het gebruik van je affirmaties bertreft géén resultaat.. maar op dit domein slaag je wel in je 'discipline' en heeft je al goeds gebracht. Breng op de andere domeinen het woord discipline ook in een positieve wolk door bvb.. een liedje? ;-)

Ik hou van discipline, ja echt waar, hiep hoi
ja, ik hou van discipline, ja echt waar, hiep hoi
ja, ik hou van disipline,
ik hou van discipline,
ik hou van discipline,
ja, echt waar, hiep hoi!

en dit op de melodie van 'ik heb een tante in marokko en die komt, hiep hoi', ken je dat wijsje nog van vroeger? Eens dat wijsje in je hoofd krijg je het er niet meer uit, ik spreek uit ervaring!

Gebruiksaanwijzing:
Zing het, 21 dagen lang!
Mogelijke bijverschijnselen:
Een lekkere vette grijns op je smoel en pretlichtjes in de ogen. Bij kramp in de wangen volstaat het om een
warm wangenbadje te nemen in een lekker warm kussen in je bed. Koelkast vermijden.. veel te koud, versterkt de kramp!

Lijkt me goed om dit eens 21 dagen te proberen.

Het was een bijdrage van Diedelie.
www.diedelie.web-log.nl

Wil je meer tips? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Geen opmerkingen: