Pagina's

zondag 9 maart 2008

De tuin


Vroeger had ik een eensgezinswoning met achtertuin. Ik wilde er graag mijn eigen tuin van maken. Ik had geen geld om er dure tuinarchitect op los te laten. dat was volgens mij een geluk bij een ongeluk, nu kreeg mijn eigen creativiteit een kans. Helaas wist ik ook nog niet veel van grondsoorten en planten. Dus ik heb flink geëxperimenteerd.

In het begin had ik een platgetrapt kronkelpaadje door mijn tuin heen, met bloemkolen aan de zijkant. (Ik heb er wel ergens een foto van, maar nog niet digitaal) Ook heb ik een klein gazon (ahum; gazon?) gehad en een zandbak voor de kinderen. Het was toen en later altijd duidelijk mijn eigen chaostuin.

Toen ik noodgedwongen naar een flat (gelukkig wel met balkon) verhuisde zag de volgende bewoner er helemaal niets in en heeft hem helemaal op de schop gedaan. Voor anderen was mijn tuin misschien wel een doorn in het oog (?)

Ik heb ik nog een tijdje de tuin van een van mijn zoons gedaan. Ik noemde het een natuurlijke tuin, maar ik weet ook wel dat ik toch iets meer cultuur in de natuur had willen hebben. (zie foto) Maar ik droom weer van een eigen tuin.

Ik word nu wel geholpen doordat ik een boekje met tips gevonden heb. Tips over hoe je je tuin gaat ontwerpen en wel zo dat je toch precies de tuin krijgt die je wilt hebben.

Ik bezoek nu tuinen en ik loop rond met fototoestel en aantekenboekje en schrijf op wat ik wil. Voordat ik deze keer aan een tuin begin, zal ik er klaar voor zijn en precies de tuin creëren waain ik gelukkig ben.

Klik HIER om het gratis boekje met tips te ontvangen.

Geen opmerkingen: